20110706

less är inte alltid more.


det tycker inte gäller dahlior iallafall.
mitt köksbord är färglatt just nu.
om man kan, ska man svulla med dom!


det kan jag nu. det är nästan provocerande många olika varianter som står och trängs i krukorna på framsidan.
och inte många kronor har det kostat mig eftersom jag drivit upp dom från frön.


och det där med färgmatchning...
blaha!


för att ytterligare spä på färgchocken så har jag placerat indiankrasse och luktärt (också hemmasått) som ska klättra på trappräcket.


dom är på väg men än har inte blomningen riktigt kommit igång.


men doften!
den känns nästan genom skärmen.

6 kommentarer:

  1. Nej, Dahlior och "less" går liksom inte ihop! ;-)

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  2. Woaaa, vad läckert! Speciellt den första bilden. Man vill liksom bara så egna dahlior nästa säsong!

    SvaraRadera
  3. Bilden med dahliorna i vaser är helt UNDERBAR! Vill ha det precis likadan här hemma på mitt bord ;-)

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  4. Jamen så himla läckert! Den röda som ser ut som en vindsnurra...och alla de andra tillsammans är helt, alldelses underbart tycker jag.

    More is more och färgglädje!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  5. Det är vansinnigt snyggt!

    SvaraRadera
  6. ibland måste man bara gå utanför ramarna;) men bara när man vet om det blir det såååå bra!

    SvaraRadera